មជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយផ្សព្វផ្សាយ និងលើកកម្ពស់ការសិក្សាបែបE-learning
(ITC-Phnom Penh): A very great article from the Lareine Newsabout 2016 e-Learning forum, which is held on November 30, 2016 at Institute of Technology of Cambodia: "មជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយផ្សព្វផ្សាយ និងលើកកម្ពស់ការសិក្សាបែបE-learning".
For full article, please visit the link below:
Lareine News : http://www.lareine.news/detail-25fca7b972285dc9.html
For pdf file, please download here: Techno_Education53
Phnom Penh Post Newspaper: https://goo.gl/iAhMKB
Quoted from Lareine News
មជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយ នៃវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា សហការជាមួយ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា គ្រឹះស្ថានឧត្តមសិក្សានានា និងដៃគូជាតិ និងអន្តរជាតិ មកពីស្ថាប័នរដ្ឋ និងឯកជន បានរៀបចំវេទិកាពិភាក្សាមួយស្តីពីការសិក្សាពីចម្ងាយប្រចាំឆ្នាំ2016 (2016 e-learning forum) ជាលើកដំបូងឡើង ដើម្បីលើកកម្ពស់ការអប់រំ តាមការសិក្សាតាមបណ្តាញបច្ចេកវិទ្យា e-learning ក្នុងគ្រឹះស្ថានឧត្តមសិក្សានៅកម្ពុជា។
ឯកឧត្តម យក់ ង៉ុយ រដ្ឋលេខាធិការនៃក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានថ្លែងថា ជាលទ្ធផលដែលកើតចេញពីការផ្តល់ការឧបត្ថម្ភ និងគាំទ្រពីភាគីកូរ៉េ វិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា បានរាយ-ការណ៍ទៅកាន់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ពីលទ្ធផលនៃការអភិវឌ្ឍ សកម្មភាពរបស់ខ្លួនថាបានបង្កើតថ្នាក់រៀន និងគំរូនៃការការសិក្សាយ៉ាងឆ្លាតវៃ (flip classroom and blended learning) ដែលអភិវឌ្ឍវគ្គសិក្សាអនឡាញចំនួន 18 ក្រេឌីតដើម្បីសិក្សា និងចែករំលែកទៅកាន់សាកលវិទ្យា-ល័យដៃគូរបស់ខ្លួនមួយចំនួនទៀត។
ឯកឧត្តម យក់ ង៉ុយ មានប្រសាសន៍ថា៖ “ យើងទទួលស្គាល់ថាគំរូសិក្សាតាមបែប E-learning តាមរយៈការបង្កើត flip classroom and blended learning គឺមានសារសំខាន់ណាស់សម្រាប់សិស្ស គ្រូបង្រៀន សាស្ត្រាចារ្យ និងការសិក្សាស្រាវជ្រាវដែលអាចចំណេញពេលវេលាច្រើន ហើយចំណុចលើសពីអ្វីដែលគ្រាន់តែជាការបង្រៀននៅក្នុងថ្នាក់។
ឯកឧត្តម យក់ ង៉ុយ បានមានប្រសាសន៍ផងដែរថា ជាជំហានបន្ទាប់របស់យើង គឺយើងនឹងភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងសាកលវិទ្យាល័យទាំងអស់ឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព និងមានភាពឆាប់រហ័សក្នុងការចែករំលែកធនធានចំណេះដឹង ដូចជា មុខវិជ្ជាលើ E-learning បណ្ណាល័យអេឡិចត្រូនិក (E-library) ឯកសារស្រាវជ្រាវ ការចែករំលែកតាមរយៈ Video Conference និង Steaming ជាដើម។
លោក ហ៊ាន សំបឿន ប្រធានមជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយ នៃវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យា បានលើកឡើងថា មជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយត្រូវបានបង្កើតឡើងក្រោមគំនិតផ្តួចផ្តើមក្រោយកិច្ចប្រជុំអាស៊ានបូកជាមួយនឹងកូរ៉េនៅឆ្នាំ 2009 ដែលក្នុងនោះមានប្រទេសចំនួន 4 បានអនុវត្តន៍គឺ កម្ពុជា ឡាវ មីយ៉ាន់ម៉ា និងវៀត-ណា។ បន្ទាប់មកនៅឆ្នាំ 2012 ដោយមានការចង្អុលបង្ហាញរបស់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា កម្ពុជា ក្រុមអ្នកជំនាញរបស់កម្ពុជាបានជ្រើសរើសយកវិទ្យា-ស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា (ICT) ធ្វើជាទីតាំងមជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយ ដើម្បីផ្តល់ការអប់រំតាមរយៈការបង្កើតគំរូនៃមេរៀនតាមអនឡាញ និងថ្នាក់រៀនបែបឆ្លាតវៃដែលមានឈ្មោះថា FlipClassroom។
លោក ហ៊ាន សំបឿន បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “ការសិក្សាតាមបែប E-learning គឺជាការសិក្សាដែលអាចឱ្យសិស្សរៀននៅគ្រប់ទីកន្លែងណាក៏ដោយឱ្យតែមានអុីនធើណែត តាមរយៈមេរៀនដែលរចនាតាមបែបគរុកោសល្យច្បាស់លាស់ និង មានដំណើរការបង្រៀនប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិតខ្ពស់។
លោក សំបឿន បានបន្ថែមទៀតថា ការសិក្សាតាមរយៈអនឡាញអាចធ្វើឱ្យនិស្សិតចំណេញពេលវេលាច្រើន ហើយមានលទ្ធភាពស្រាវជ្រាវជាអន្តរជាតិ។ ថ្មីៗនេះយើងបានចែករំលែកមេរៀនរបស់យើងទៅកាន់ប្រទេសផ្សេងៗទៀតដូចជា មីយ៉ាន់ម៉ា និងវៀតណាមជាដើម ហើយយើងបានលោតមកចំណាត់ថ្នាក់លេខ1 ដែលមានមេរៀនច្រើនជាងគេ។ រហូតមកដល់បច្ចុប្បន្ននេះយើងមានដៃគូសាកលវិទ្យាល័យមួយចំនួនដែលធ្វើការផ្លាស់ប្តូរមេរៀនតាមអនឡាញ និងផ្តល់ជំនួយផ្នែកបច្ចេកទេសក៏រួមទាំងសម្ភារ ដូចជាសាកលវិទ្យាល័យជាតិគ្រប់គ្រង សាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទកសិកម្ម និងសាកលវិទ្យាល័យវិទ្យាសាស្ត្រសុខាភិបាល។
នាយកវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា ឯកឧត្តម អ៊ុម រម្យណី បានបង្ហាញថា E-learning គឺជាកម្មវិធីយ៉ាងល្អមួយក្នុងការអភិវឌ្ឍវិស័យអប់រំ។ យើងអាចបង្រួមវគ្គសិក្សាដែលសាំញ៉ាំក្លាយជាវគ្គដែលងាយស្រួលរៀន និងមានវិសាលភាពធំទូលាយតាមរយៈបណ្តាញអនឡាញដែលមានគ្រប់ទីកន្លែងលើពិភពលោក។ វគ្គសិក្សាតាមបែប E-learning នេះបានជំរុញឱ្យសិស្សកាន់តែមានលទ្ធភាពច្រើនដើម្បីសិក្សាស្រាវជ្រាវ និងថែមទាំងអាចសិក្សាពីបណ្តាប្រទេសផ្សេងៗតាមរយៈគណនីរបស់គេម្នាក់ៗដែលមជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយប្រគល់ជូនជាមួយនឹងលេខកូដសម្ងាត់ផ្ទាល់ខ្លួន។
ឯកឧត្តម អ៊ុម រម្យណី បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “មជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាពីចម្ងាយមិនត្រឹមតែផ្តល់ជូនការអប់រំតាមបែបឆ្លាតវៃ និងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពប៉ុណ្ណោះទេ តែយើងក៏ផ្តល់ជូនផងដែរសម្រាប់សាកលវិទ្យាល័យដៃគូដែលបានចុះអនុស្សារណៈព្រមព្រៀងគ្នានូវផលប្រយោជន៍ជាច្រើនសម្រាប់អភិវឌ្ឍសមត្ថភាពសិស្សរបស់ខ្លួន។ យើងផ្តល់ជូនជំនួយបច្ចេកទេស និងថែមទាំងផ្តល់ជូនសម្ភារបរិក្ខាមួយចំនួន ដូចជាការអនុញ្ញាតឱ្យប្រើប្រាស់បន្ទប់ផ្សាយ (Studio) នៅវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា ដើម្បីផលិតមេរៀនជាដើម។
ឯកឧត្តម អ៊ុម រម្យណី បានបន្ថែមទៀតថា នៅវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា គឺមានការលើកទឹកចិត្តដល់សាស្ត្រាចារ្យដែលបានចូលរួមចំណែកផលិតមេរៀនតាមបែប E-learning តាមរយៈការផ្តល់ប្រាក់ម៉ោងពេញសម្រាប់ពួកគាត់ បើទោះបីជាគាត់មិនបានមកបង្រៀនដោយផ្ទាល់ក៏ដោយ។
គួរបញ្ជាក់ថា ការបង្កើតវេទិកាពិភាក្សាអំពីការសិក្សាពីចម្ងាយប្រចាំឆ្នាំ 2016 នេះគឺដើម្បីកសាងយន្ត-ការកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងបង្កើតកិច្ចសន្ទនារវាងក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកិឡា និងគ្រឹះស្ថានសិក្សានានា ជាមួយនឹងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធទាំងរដ្ឋ និងឯកជន ដើម្បី
ធ្វើការរួមគ្នាក្នុងការបង្កើតបរិយាកាសសិក្សាដែលល្អជាងមុនសម្រាប់សិក្សាតាមអនឡាញនៅកម្ពុជា។ លើសពីនេះទៅទៀតវេទិកានេះក៏ត្រូវធ្វើឡើងដើម្បីផ្តល់ឱកាសក្នុងការលើកយកបញ្ហាទាក់ទិននឹងការប្រើប្រាស់គំរូនៃការសិក្សា E-learning មកពិភាក្សាដើម្បីស្វែងរកដំណោះស្រាយពីសំណាក់គ្រឹះស្ថានសិក្សា និងអ្នកជំនាញពីក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍ធំៗនៅកម្ពុជា៕